Proszę czekać...
KONTAKT e-mail: biuro@grupavb.pl
ASYSTENT ZARZĄDU
tel: +48 791 737 088
WIĘCEJ ...
AKTUALNOŚCI z życia firmy, wydarzenia, w których uczestniczymy ZOBACZ WIĘCEJ ...
BLOG Artykuły, w których dzielimy się swoją wiedzą i doświadczeniem w zakresie zakupów i logistyki ZOBACZ WIĘCEJ ...
PROJEKTY Zrealizowane przez naszych przedstawicieli ZOBACZ WIĘCEJ ...
KONSULTING ::
Zakupy są jednym z najbardziej istotnych miejsc poszukiwania oszczędności w przedsiębiorstwach, które dążą do zwiększenia własnej rentowności i konkrencyjności na rynku. Firmy widzą potrzebę optymalizacji kosztów, szczególnie w sytuacji makroekonomicznego spowolnienia gospodarczego.

W celu wdrożenia zmian generujących oszczędności, często niezbędne jest spojrzenie na organizacje zakupowe przez profesjonalistów spoza struktur firmy, posiadających doświadczenie w kierowaniu projektami optymalizacyjnymi. Nasi konsultanci, podczas realizacji projektów, pracują wspólnie z Państwa pracownikami, przekazując im swoją wiedzę i doświadczenie. Etap analiz trwa 1 - 2 miesiące, w zależności od wielkości firmy i złożoności procesów. Klient decyduje czy dalsze wdrożenie inicjatyw następuje Jego wewnętrznymi zasobami, czy angażuje naszych specjalistów do pomocy. Wybrani pracownicy mogą przejść specjalny program couchingowy, po którym będą w stanie samodzielnie wdrażać wypracowane, w trakcie wspólnej pracy projektowej, inicjatywy.

Oferujemy również nasze wsparcie na etapie wdrożenia oraz konsulting powdrożeniowy. Dla potrzeb realizacji projektów u naszych Klientów, współpracujemy z doświadczonymi menadżerami, którzy prowadzili podobne prace w dużych przedsiębiorstwach międzynarodowych.

Nasza oferta zawsze jest tworzona pod potrzeby konkretnego Klienta, uwzględniając jego wymagania, specyfikę funkcjonowania, strukturę organizacyjną, zasoby wewnętrzne, potrzeby w zakresie czasu trwania projektu oraz skalę wsparcia. Doradztwo w zakresie optymalizacji procesów zakupowych jest skierowane na obniżenie całkowitych kosztów posiadania (TCO), skrócenie cyklu nabywania oraz obniżenie związanych z procesem ryzyk. Pierwszym krokiem jest zwykle audyt procesów zakupowych, który składa się z następujących elementów:

Identyfikacja i analiza wszystkich wydatków zakupowych z podziałem na kategorie.
Diagnoza istniejących praktyk zakupowych, analiza polityki zakupowej, procedur wyboru i oceny dostawców, uwzględniając czas realizacji, koszty, warunki płatności, warunki dostawy.
Analiza systemu komunikacji i obiegu dokumentacji z dostawcami.
Wskazanie kierunków proponowanych zmian wraz z potencjałem oszczędności.

Kolejnym krokiem jest zwykle optymalizacja procesów związanych z zarządzaniem zakupami, tj:

Agregacja i konsolidacja wydatków zakupowych, centralizacja zakupów.
Opracowanie modeli zarządzania operacyjnego centralnymi kategoriami (centralna baza dostawców, wspólne przetargi, wykorzystanie efektu skali).
Wsparcie w tworzeniu strategii zakupowych dla wybranych kategorii.
Opracowywanie lub rewizja procedur, procesów i systemów.
Rekomendacje dotyczące restrukturyzacji obszaru zakupowego, zwiększenie zakresu odpowiedzialności zakupów poprzez włączenie nowych kategorii, reorganizacja zasobów ludzkich.
Wdrożenie narzędzi monitorujących efektywność pracy Kupców - Kluczowe Wskaźniki Efektywności.
Program coachingowy dla menedżerów zakupów, którego celem jest rozwój i implementacja nowego podejścia bazującego na strategicznych planach sourcingowych.

Zapraszamy do kontaktu